Saturday, March 21, 2015

Perangai pelik waktu hamil??

Assalamualaikum, 

Hari ini hari cuti, jadi aku bosan haha.. Dan oleh kerana aku bosan , aku nak membebel cerita sikit pasal perangai pelik aku waktu tengah mengandung sekarang..... bunyi cam menakutkan ye tak? haha
Meroyan kah aku? Eh TIDAKKK.. Alhamdulillah sampai tahap ni masih normal lagi eheheee...

Sebenarnya, masa mula-mula disahkan mengandung, aku normal je huhu..tapi, bila masuk minggu ke-6 gitulah.. aku dah jadi macam orang lain... Semua orang kenal aku sebagai seorang yang suka MELAWO walaupun taklah LAWO mane pun ahaks... cuma , kalau bab suka make up tu.. aku lah orangnye ... TAPI, bila dah start mengandung ni, perasaan nak mencantikkan diri tu dah macam semakin menghilang (ataupun mentang-mentah dah ada suami, terus malas nak melawo kan , gitu boleh? haha) eh TIDAK-TIDAK. Bukan sebab dah ada suami..tapi entahlah..memang tak boleh... nak pakai bedak pun aku rasa GELI... kalo tak dulu make up atas muka, bedak KOMPEM berkilo-kilo ahahaaa... tu belum masuk gincu merahnye mak ngah lagi hehee... tu satu hal.. lagi satu hal yang buat aku pening adalah... NAK CUCI MUKA pun MALAS.. ahahaaa.. Kalau dulu bukan main lagi setiap kali mandi duk sental-sental lah sampai ke dalam lobang idung... ber"scrub", ber"masker" bagai.. SEKARANG? jerawat pulak berkilo-kilo ku ternak kan atas muka nie HIHIHIII...

Sebab tak boleh nak make up dengan malasnye nak cuci muka lah sekarang muka aku naik kusam tahap kuasa kuda.  Kesian incik hubby kene ngadap semuanya ini haha.. TAPI kan..walaupun aku malas nak melawo-lawo nie.... ade satu mende pelik yang tak pernah aku buat tapi tiba-tiba TERSANGAT teringin lah nak buat....iaitu?????????

mewarna kuku! kau mampu nak wat kuku tajam gini? sekali wat korek lubang idung, tembus terusss huhu
Kat atas ni bukan kuku aku yer.. kuku aku takdeklah runcing seruncing buluh runcing.. kuku aku bentuk PETAK jer..HOHO... Nak dijadikan cerita..dalam minggu ke 10 gitulah... aku teringin sangat nak warnakan kuku ni.  Konon-konon nak wat matching ngan baju.. warna kuning lah, gold lah, biru pink bagai lah... lepas tu aku ada usha (tiap-tiap hari aku usha. nampak tak obsessnye disitu?) satu instagram yang ada jual pewarna kuku yang boleh peel off ni.. haaaa sebab boleh peel off ni lah yang menarik minat aku... nak solat boleh peel off, nak makan pakai tangan boleh peel off, mudah kan.  Harga pun murah jer... RM10-RM14.  Dah berbulan jugak nak beli tapi tak terbeli sebab tak pernah cuba , takut lain pulak jadinya kan.. Tapi, kebetulan masa aku pegi Melaka hari tu... ada lah lalu kat pasar malam nie dan aku ternampak ada penjual menjual pewarna kuku dari jenama yang memang aku nak (yang boleh peel off tulah).. iaitu BK Nails Polish Water Based.  Aku memang berkenan sangat dah dengan jenama ni dan kebetulan ade, aku pun ape lagi pujuk lah incik hubby tuk beli.... masa tu tak banyak kaler... tapi nasib baik ada warna PINK... dah memang aku nie kegilaan pink, aku pun amek la kaler nude pink... tak pekat sangat..just nice la.... comel pun comel warnanya....  

ha ni contoh mak jemah pakai..abaikan jari yang tak runcing tu huhu

Memang jatuh hati abis ngan BK Water Based nie... dahlah cepat kering, wangi pun wangi. Bau macam sirap ros.  Yang aku beli kat pasar malam tu RM8 je.. huih..rugi tak beli kaler turqoise, baby blue, ngan merah... haha.. len kali lah... lagi pun ni nak cuba sahaja.. ngape ntah baby dalam perut ni buat mama nye berase nak pakai plak.. rase aku cam dalam perut ni lelaki sebabnye anak saudara aku dua-dua lelaki HUHU .. takpelah, pembawakan budak agaknye ni.  Haaa.. btw nak tunjuk contoh bila nak peel off bk nails polish nie...


haaa.. ni masa nak peel off kan
Mudah je.. korang boleh kupis/kutil/kupikkan (ikutlah bahasa ape korang nak gune janji paham) tak pun kupas macam korang kupas buah limau tu... Nasihat aku, pakai tebal sikit lagi senang nak peel off kan... sekali zap je licin tak meninggalkan kesan (ok tipu) . Buat perlahan-lahan dan cermat lah baru senang nak peel off kan sekaligus bagi bersih okay? Haa itu sahaja yang aku nak bebel ceritakan pada petang yang damai nie... sesiapa rasa nak cuba korang taiplah hashtag #bknailpolish , nescaya akan bersepahlah keluar penjual-penjual tersebut.  Lepas tu korang boleh la pilih mana kedai yang jual dengan harga yang paling murah yerr.. sekian, itu sahaja . TERIMA KASIH ^_^

No comments:

Post a Comment