Thursday, August 16, 2018

Rezeki

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, syukur.... selepas beberapa bentuk ujian datang pada awal tahun 2018 yang menyebabkan fikiran aku terganggu, Allah SWT gantikan pula kesedihan itu dengan satu berita baik dimana aku disahkan hamil buat kali kedua pada hari raya kedua tahun ini... Hari raya pertama lagi dah rasa sebab miss P tak datang... kebiasaannya miss P aku datang pada hari yang tepat ikut dalam apps "Period Diary" dan sepatutnya ia datang sehari sebelum Raya.... tapi sampai ke raya kedua takde juga lagi.. kebetulan memang ada upt test aku beli tahun lepas... apa lagi... cuba lah terus....
Nampak tak excited walaupun padahal baru berapa hari lewat hihi .. Rezeki hari raya :)

Keputusannya ???


Alhamdulillah naik double line :')
Yang atas sekali tu upt yang memang sedia ada, yang 2nd tu HCG, yang dua bawah baru beli kt farmasi.. banyak sebab tak percaya :')   Mula-mula tahu memang gembira sangat sebab dulu aku pernah berniat kalau dah dapat duduk rumah sendiri nak tambah anak lagi.. dulu hidup menumpang sangat susah.... kesusahan tu bagi efek pada mental dan anak aku..jadi aku tak nak ianya berulang lagi... dah stabil baru nak menambah.. inshaaAllah.... tapi tu lah perancangan Allah SWT memang hebat dan terbaik untuk hambanya... Walaupun emosi kesan daripada anxiety yang aku hadapi masih belum stabil, Allah kurniakan juga kepadaku hadiah yang bermakna ini... mungkin Allah SWT tidak mahu aku bersedih lagi..... kalau ikutkan doktor tak bagi sebab emosi aku tak stabil dan aku tak boleh stress, nanti panic & anxiety tu akan menyerang lagi... tapi aku yakin, aku boleh cuba untuk hadapi demi anakku yang tercinta.... doakan anxiety ku cepat sembuh dan pulih seperti sediakala... penat tau main ngan emosi dan kesedihan......

Oh ya... kandungan ku dah masuk 13 minggu dan kelmarin, 14 Ogos 2018, hari jadi ku adalah kali pertama aku kena minum air gula.... kalau baca entri ku yang dulu ada aku cerita pasal pengalamanku minum air gula masa mengandungkan Rayyan...


Kali ni punya penangan air gula tahan sikit kot sebab ditambah
dengan vitamin C perisa oren hahaha

Macam biasalah... aku paling lama nak habiskan air gula ni.... orang lain dua teguk dah settle :') Tapi aku bersyukur... kali nie alahan muntah-muntah langsung tak ada cuma awal-awal dulu ada naik allergik dan tak boleh bau minyak masak.... Doakan aku tak stress sewaktu mengandung kali ini.... dah fobia dengan rasa stress dan trauma masa duduk kat Bukit Fraser dulu... huhu... Doakan juga bayi dalam kandungan ini sentiasa sihat dan aku dipermudahkan untuk bersalin tahun depan ya.... terima kasih !!!!

No comments:

Post a Comment