Monday, April 16, 2018

Misi memulihkan kulit muka hehe

Assalamualaikum hi korang...

Malam ni aku nak citer pasal skincare! Hehehe
Untuk pengetahuan korang, selepas aku melahirkan anak.. aku stop guna produk-produk "local"... dan masa tu memang acuh tak acuh jela jaga kulit sebab sibuk jaga anak kan haha... Lepas tu aku tersilap pakai produk "local" apa ntah jenama , lepas tu kulit aku jadi merengsa dan kering sangat-sangat...

STRESS oo... pedih tu tak payah nak cakaplah.. sedih wei.. Dulu masa zaman anak dara yg setia ngan produk "local" , mulus je kulit lepas dah kahwin haukkk je rasa hoho.. Ok, mungkin faktor hormon juga salah satunya tapi aku tak boleh terima ! 😢

Lagi-lagi masa tu tengah kecoh pasal produk timbang kilo... Insaf lah dibuatnya hehe. Masa tu lah decide nak kembali ke JALAN YANG BENAR hikhikhikk...

TAPI... nak kembali pun payah jugak, al-maklumlah banyak sangat dah produk kat drugstore, pening nak memilih mana satu yang THORbaekk huhu.. Dulu-dulu masa zaman sekolah seingat aku, macam-macam jenis produk drugstore jugak yang aku pernah cuba.. Safi, Fair & Lovely, Loreal, Hazeline, Nivea, banyak lagi lah . OBSESS nak cantik la katakan... tapi kelaut jugak kekdahnya haha..

SO, sekarang bila nak kembali, aku jadi betul-betul cerewet! Google punya google,  Start lah dengan EUCERIN... "Dermatological Skincare" katanya.. Aku try cleanser dengan toner dia je..

Cleanser Dermatoclean, Toner ProAcne..
Cleanser dia so-so je bagi aku 😐 Macam tak berapa nak bersih je muka kalau cuci haha.. mungkin sebab takde warna dan bau.. buih pun hidup segan mati tak mau.. jenuh iols dok gonyoh muka hahakkk.. tapi nak habis sebotol jugak aku guna 😁 Lepas tu beli lah toner konon nak bagi bersih sikit lagi , dah kata tadi pakai cleanser saje rasa tak bersih kan haha padahal sebelum cuci muka dah gesek dah muka ngan micellar water 😅 Tapi serius.. aku takleh pegi ngan toner die.. pedih muka! Aku rasa aku silap beli la.. muka kering tapi beli toner untuk kulit berminyak haaa padan muka haha.. tengok tu banyak lagi uiiii... membazir je rasa tapi kalau aku rajin aku gonyohla kat muka laki aku sebab nak harapkan dia buat sendiri memang jangan haraplah haha... masker ke ape ke aku ni la yang genyeh atas muka dia.. korek bintik hitam putih bagai.. memang kene operet sokmo muka dia ngan aku ni haha ampunnnnn suamiku 😉

Haaaa ni mmg feveret aku.. nampak tu..
Dua botoi dah pakai hihi
Micellar water daripada Garnier ni memang aku suka sebab buat kulit aku tak merengsa haha.. 

NEXT...

Utk cetaphil aku guna 2 ni je jugak..
cleanser & moisturiser

Cetaphil nie aku beli sebab terpengaruh dengan review-review orang ramai je 😂 Sejujurnya.. tak berapa nak jadi kat kulit aku.. kulit jenis sabut kot aku ni HAHA... Cleanser die pun macam Eucerin jugak.. takde bau sgt , takde buih.. terlalu lembut.. tak heaven rase 😅 Memang betul pencuci tak berbuih lagi bagus untuk kulit kita tapi tu la kulit jenis sabut aku ni kene sental kaw2 dengan buih sabun basuh baju baru molek kot kihkih..  Oh ya bagi aku cetaphil ni ok muka aku tak naik jerawat besar tapi kalau make up mmg banjir pulak blackhead, whitehead kt muka lepas tu mula la geram nak memicit.. Seterusnya...

SENKA ni org kate femes kat jepun..
Bila acah-acah nak kulit selicin
telur baru dikupas mcm org
Jepun aku pun beli kohkoh

Kau tau apa jadik? Jadik bangla pulak aku.. tersalah warganegara HAHA.. ok tipu je.. Aku suka Perfect White Clay die sebab memang mewah dengan buih TAPI.... kulit aku naik jerawat pulak dan kering jadinya... sunblock dia pun kalau pakai naik jerawat huhu.. pakai kat badan jela gamaknya sunblock ni hihi..

Aku stop senka cuci ngan cetaphil je tapi still tak puas hati sebab kulit kusam dan kasar sehinggalah pada suatu hari aku tergerak hati nak cuba dengan satu produk ni... Nak tau produk apa? 

Tunggu next posting ya hehehe 😄



No comments:

Post a Comment